Zuid-Afrika reisblog van Robert en Marjolein

Hippo tocht en Swaziland

De wekker ging echt ontzettend vroeg vandaag. De buschauffeur had er zin in en we werden naar de boot gebracht ipv lopen. Eenmaal op de boot aangekomen begint het helaas te regenen, ondanks dat de boot overdekt is worden we toch aardig nat. De regen duurde echter maar even en nog voor de eerste Hippo was het al weer droog J de eerste hippo zwom naar ons toe toen we onder de brug door gingen varen, dit is de enige toegangsweg van st Lucia. Onderweg hebben we veel hippo’s en krokodillen gezien. Op de terugweg naar het haventje hebben we vanaf de boot ook nog een Afrikaanse visarend gezien, echt een hele mooie vogel. Hij bleef keurig zitten voor de foto waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt. De nijlpaarden maken, wanneer ze ademhalen, een geluid dat lijkt op orca’s en walvissen (aldus marjolein) de hippo en croc tour duurde van 6 tot 8 en aan boord hebben we ook meteen ontbeten.

Na de hippo tour hebben we de tassen ingepakt en om de busreis te vervolgen richting Swaziland. Van de busreis hebben we niet veel meegekregen, we hebben een beetje geslapen en een film gekeken. De swazi’s hebben een aparte cultuur waar mannen met meerdere vrouwen trouwen, de koning bijvoorbeeld heeft (had) 13 vrouwen, 3 zijn vreemd gegaan en verbannen uit het land. De vorige koning had 97 vrouwen en bijna 300 kinderen, niet vreemd dus dat het halve land de achternaam van de koning heeft.

Aangekomen bij de accommodatie slapen we in BeeHives, zie foto. In de beehive hebben we een salamandertje gezien die er heel lief uitzag, we hebben hem lekker laten zitten in de badkamer. ‘s avonds kregen we een buffet met blesbok, kip en lamskotelet. Er was ook gemende, bietjes en (alweer) griekse salade. Als toetje hadden we cake met custard vla/pudding/saus dinges. Op het park lopen impala’s, bokkie’s en wrattenzwijnen wild rond. Dit is wel een heel leuk gezicht tussen die huisjes!