Zuid-Afrika reisblog van Robert en Marjolein

Wandeling Swaziland

Vanacht heeft marjolein slecht geslapen, terwijl we juist vroeg naar bed gingen omdat we het al zo hard nodig hadden. Toen marjolein vanochtend eindelijk wel lag te slapen heeft robert haar even lekker laten liggen. Dus we stonden vandaag pas om half 10 op en dat is echt uitslapen! Gelukkig is marjolein hier wel lekker van opgeknapt. Toen we uit de beehive kwamen stond Anneke al klaar om aan een wandeling te beginnen samen met Leo en Ans. We waren veelste laat voor het ontbijt dus we hebben snel een broodje met honing op die we nog in onze tas hadden zitten. Deze hebben we snel verwerkt om nog mee te kunnen wandelen. We moesten nog even onze namen opschrijven in het boek, stel dat we werden opgegeten door de wilde beesten dan kwamen ze ons nog zoeken.

De route vinden was even lastig, maar na een omweg van een uur kwamen we op de route. Tijdens deze omweg hebben we veel verschillende bokjes en zebra’s gezien. De echte route was heel erg mooi! Door bossen en dan weer open vlaktes, heel erg afwisselend. Ook weer veel mooie vogeltjes die in een kleiwand allemaal mooie nestjes hadden gemaakt. Toen kwamen we bij het meer, hier zagen we hippo’s, een krokodil en schilpadden. En op echt maar een paar meter afstand! Dit was echt geweldig om te zien. Alleen het pad liep op een gegeven moment langs het meer en je moest 5 meter afstand houden om veilig te lopen. Dat was hier alleen niet mogelijk! En de krokodil die we in het water zagen liggen liepen we op 3 meter afstand voorbij. Even later liep het voetpad weer zo dicht langs een krokodil in het water dat we toch maar even op de weg zijn gegaan een paar meter verder.

Uiteindelijk hebben we 10 km gewandeld waar we 3,5 uur overgedaan hebben. Toen gingen we lunchen bij het restaurant en die ligt ook aan een meer en hier hadden we ook uitzicht op een hippo! Na een lekkere tostie hebben we nog even afgekoeld in het zwembad. Nu zitten we de blog te typen tussen alle beehives in terwijl de inyala al het groen tussen de beehives op vreet.

Vandaag was het weer heerlijk warm, waar het gisteren best fris en bewolkt / regenachtig was. Vandaag 28 graden, gisteren 15. Morgen rijden we door naar het krugerpark. Onze gids verteld allerlei verhalen over slagen en leguanen die in de huisjes komen, dus marjolein ligt al wakker bij het idee om daar te moeten slapen!!

de erhardtjes

hoi Afikaantjes!!!
Hele leuke belevenissen hoor,super om al die bijzondere dieren in de natuur te zien.
Lekker verder genieten.
Groetjes van ons allemaal en Edwin(hij is nu ook hier)