Zuid-Afrika reisblog van Robert en Marjolein

Kruger park

Vandaag staat de route naar het kruger park op de planning. We ontbijten om 07:15 bij het restaurant. Het ontbijt bestaat uit een buffet met weer ei, yoghurt, muesli achtig spul, toast en meer. Robert neemt toast met ei en spek en marjolein neemt toast met honing. Tijdens het ontbijt kijken we uit over het water waar we gisteren een wandeling gemaakt hebben, aan het eind van het ontbijt komt er zelfs een krokodil uit het water gelopen op zo’n 50 meter afstand, erg gaaf! Na het ontbijt rijden we met de bus naar de Swazimarkt, een hele berg met souvenirs stalletjes waar ze met man en macht proberen je rommel aan te slijten, 1 van de verkopers is geslaagd in deze missie en we hebben een mooi aandenken gekocht.

Na de swazimarkt gaan rijden we met de bus langs een glas fabriek, hier wordt (op doordeweekse dagen) glas geblazen voor onder andere de souvenirs winkels in het kruger park. Dingetjes die hier 50 rand kosten (zo’n 5 euro) kosten in de winkeltjes in het kruger park (komen we later achter) 125 rand! De glas fabriek was alleen erg warm, er werd niet gewerkt op zondag. In de winkel hebben we niets gekocht omdat ook dit nog best wel duur is, en het waarschijnlijk de bus- en vliegreis niet gaat overleven. Bij de souvenir winkeltjes ernaast hebben we heerlijke chocolade gekocht (uiteraard is dit al weer op) en een tafelkleed met zebra’s. Na de glas fabriek gaan we Swaziland uit en zuid-afrika weer in. Waar we even snel de blogs van gisteren en eergisteren hebben geplaatst. Na zo’n 75 kilometer zijn we bijna bij het kruger park waar we eerst even stoppen voor wat geld en boodschapen. Tijdens de pin stop geeft de gids aan dat het erg belangrijk is bij elkaar te blijven en met de gids te pinnen (ze kent de overvallers hier…), tijdens ons pinnen druipen deze ook na elkaar af omdat de overvallers helma ook kennen en al een keer zijn afgeleverd bij de politie…

We eten een broodje in de bus onderweg naar het kruger park en nog voor deze op zijn zien we alweer de eerste dieren en tijdens de trip zien we de eerste olifanten!!! Daarnaast zien we op de route nog een aantal olifanten, kudu’s, impala’s, zebra’s, neushoorns, giraffe, wrattenzwijnen en klipspringers. Aangekomen op het park doen we even snel een rondje, maken een foto van de rondavel waar we in slapen en eten dan een lekkere steak en hamburger. Na het eten even snel een blog typen, helaas geen foto’s vandaag want morgen vertrekken we om 6 uur voor een game drive die ons meteen naar de volgende accommodatie brengt, dus nu gaan we lekker slapen!

Weltruste en tot morgen

Eddie

hoi,
leuk man al die dieren, het moet echt bijzonder zijn om dat te zien. (leven die zebras nog bij dat tafelkleed? :D)
veel plezier nog.

Eddie