Zuid-Afrika reisblog van Robert en Marjolein

Panorama route

Om 6 uur stonden we al weer klaar, we waren gewekt door de traditionele trommels. Eerst even Dorien gebeld, ergens in een hoekje van de eetplek(want je kan het geen zaal noemen) dicht tegen de muur hadden we een beetje bereik. Dorien is vandaag jarig! Dus we hebben even voor haar gezongen en dodo ik weet niet of je het gehoord had, maar een deel van de groep zong mee. Je krijgt ook nog de felicitaties van een paar van de groep. We hopen dat je thuis de cadeautjes gevonden hebt en ze leuk waren! Hierna moesten we nog een groepsfoto maken voor de bus en voor het bos, want de echte laatste dag is aangebroken helaas.

We volgden de panoramaroute langs Gods window, de drie rondavels en Bourke’s Potholes. Dit was zeker waanzinnig mooi! De wisselende landschappen in Zuid-Afrika blijven ons verbazen en dit is ook een van de redenen dat Robert ( terwijl dit Marjolein’s idee was) hier zeker weten weer naar terug wil komen. Maar goed even terug op Gods window, schitterend uitzicht over de bergen het was alleen warm en het uitzicht ook heiig, dat was klein beetje jammer voor het resultaat van de foto’s. Toen kwamen we langs de drie rondavels, schitterend uitzicht op weer bergen met daaronder nog af en toe wat water, enorme rotshellingen, ook geweldig om te zien. Ondanks we vanochtend vroeg weg waren gegaan hadden we nu ipv 10 min hier 45 min om rond te kijken. Dit was echt veelste kort het was schitterend om nog even van te genieten. Daarna zijn we naar de bourke’s Potholes geweest, dit was nog geweldiger! Dat water tussen die stenen, helder water met vissen erin. De stromingen van het water tussen en onder de stenen door, weer echt schitterend en weer veel te kort.

Het was een lange reis dag vandaag in totaal wel 620km, ondertussen hebben we nog een lunchstop gehad waar Robert heerlijke pannenkoeken heeft gegeten!

Nu zijn we in onze appartementen aangekomen. Deze zijn echt schitterend groot, de kamers zijn gewoon balzalen zoveel ruimte! De locatie is wel weer slecht gelegen, de tippelzone ligt naast ons hotel. Het hotel/appartementen is wel een zwaar beveiligd terrein, waarop je dan verder vrij rond kan lopen. Vanavond hebben we een afscheidsdiner. En morgen rond half 4 vertrekken we richting het vliegveld waar we om 19:00 uur de lucht in gaan richting Frankfurt.

Eddie

de laatste uurtjes:(

The Fantasic Four

Heey,

We zijn helemaal bijgelezen, jullie zijn nu weer thuis?! Leuk dat jullie nog zeker een keer terugwillen. Leo zegt dat als jullie dan op de fiets gaan, wij wel meegaan. Gezellig toch?!

Groetjes van ons

de erhardtjes

Wij hebben genoten van jullie mooie verslag,werkt aanstekelijk al die dieren zo in de natuur,prachtig!!!!
Welkom weer in ons af en toe lekker maar vaak frisse nederland t is herfst tenslotte .
Tot ziens