Zuid-Afrika reisblog van Robert en Marjolein

Aankomst in Kaapstad

De eerste blog was een beetje snel geschreven, omdat er omgeroepen werd dat we naar een andere gate moesten. Ondertussen zit de eerste dag in Zuid-Afrika erop. De vliegreis was best nog wel heftig, omdat we ’s nachts vlogen. Op zich is dat niet zo erg, maar zodra we in het vliegtuig naar Johannesburg zaten werd er omgeroepen dat we nog wat te eten kregen en daarna zouden kunnen gaan slapen. Dit was rond elf uur. Maar als je om 2 uur s’nachts de specialiteit duitse braadworst met zuurkool krijgt dan sta je toch wel erg raar te kijken! Zo blijf je toch niet in je ritme? Dus marjolein heeft lekker doorgeslapen en Robert en Anneke hebben nog lekker zitten eten.

Tijdens onze vliegreis hebben we een echtpaar ontmoet van onze reis, dit is een wat ouder echtpaar maar wel gezellige mensen. Verder hebben we tijdens de vliegreis nog niemand kunnen ontdekken die bij onze groep hoort. Je zou toch zeggen dat het wel opvalt als je 3x overstapt met dezelfde mensen. We vonden wel als je helemaal alleen met zo’n reis van djoser meegaat je de hele reis ernaar toe toch wel erg alleen zou zijn en je alles in je eentje moet uitzoeken, dat zou niet leuk zijn geweest. Op Johannesburg was het even stressen. We moesten overstappen naar een binnenlandse vlucht naar Kaapstad, de bagage moest van de band gehaald worden en we moesten opnieuw inchecken. We hadden van deze vliegreis nog geen boardingcard en het echtpaar wat ondertussen bij ons hadden al wel. Hoe dat kan weten we nog steeds niet, want de man die ons op schiphol hielp zei dat dat niet ging. Je merkt gelijk de andere cultuur, want toen we de bagage hadden opgehaald stonden er allemaal mannetjes die je bagage voor je wilde rijden en je wilde helpen naar de goede balie. Ondanks dat we overal adviezen kregen en overal heen werden geduwd, kwamen we toch bij de verkeerde balie aan. Dit kwam uiteindelijk wel goed, maar daar stond een lange rij. Tijdens het wachten hadden ze gelukkig door dat het vliegtuig snel ging vertrekken, dus kregen we voorrang. Daarna was het rennen naar de goede gate, wat ook nog niet duidelijk stond aangegeven, maar we hebben het toch nog makkelijk gered.

Op kaapstad ontmoette we onze reisleidster. We stonden verbaasd van haar vertoning, op hoge hakken en sieraden en zo. Maar het is een aardige vrouw die wel verstand heeft van reizen leiden, dus dat was wel een vooroordeel. Bij ons hotel aangekomen konden we alleen even super snel opfrissen en de koffers neerzetten, want de taxi’s stonden al klaar om ons naar de Tafelberg te brengen. Het was nu mooi en helderweer en dat kan snel omslaan hier, dus dat konden we beter maar alvast gedaan hebben. Het uitzicht op de Tafelberg was echt schitterend!!! Zoals robert zei: lijkt wel alsof je naar het einde van de wereld kijkt! Heel mooi om aan de voet van deze berg kaapstad te zien liggen aan de oceaan.

’s Avonds lekker gegeten bij het hotel en even met de groep kennis gemaakt. En zoals we al verwacht hadden zijn we toch wel de jongste van de groep. Daarna vroeg naar bed, want we waren toch wel erg moe van de reis.

Leo Rian

hoi super om al weer iets van jullie te horen.
De foto's zien er echt mooi uit.
Veel plezier morgen.
Groetjes Leo Edwin Rian.

rob

zo te zien op de foto is het daar wel super cool
maak er wat moois van veel plezier
ps volgende keer ff zwaaien op de foto
groetjes tanja noella robin rob

Michel

Hello allemaal! Fijn dat we zo mee kunnen lezen wat jullie allemaal meemaken! Jullie zullen wel met prachtige foto's terugkomen! Over 3 weken zijn jullie al helemaal ingeburgerd daar!
Veel plezier nog!!! gr. mich.