Zuid-Afrika reisblog van Robert en Marjolein

Kaapstad tour

Gisteren waren we erg blij dat we eindelijk in een gewoon bed lagen. Slaapt toch wel veel lekkerder dan een vliegtuigstoel. Anneke miste vannacht de braadworst met zuurkool, maar wij hebben heerlijk geslapen. We hadden de wekker niet te vroeg gezet, omdat we wisten dat de komende dagen de wekker wel op tijd zal gaan. Maar uiteindelijk toch nog beetje op tijd wakker en rond half 10 gingen we de stad in. Het was wel kort om in 1 dag alles in Kaapstad te zien. Ons hotel ligt dichtbij de green market square, dus daar begonnen we de dag. Zag er leuk uit met allemaal markt kraampjes, maar we gingen eerst even ontbijten. Heerlijk ontbijt! Robert had geroosterd toast met worstje en gebakken eitje, anneke een croissant en marjolein yoghurt met fruit, honing en nootjes.

De reisleidster had ons gister verteld dat we met de hop on hop off bus de stad moesten verkennen, dat is zo’n rode engelse bus die aan de boven kant open bus ( de topless bus), met de rode route komen we overal langs en je kan de hele dag in en uitstappen. Tijdens het ontbijt zagen we de busopstapplaats en we besloten de green market square tot het laatst te bewaren, zodat we niet de hele dag met souvenirs hoeven te wandelen.

De busroute hebben we gevolgd tot bijna het einde, de rit duurde ongeveer een uur. Eerst door de stad langs kasteel de goede hoop,district six, alle musea ect. Met een oordopjes die je bij je stoel kon inpluggen kregen we alle informatie over wat er te zien was. Robert vond het erg leuk om hem in te stellen in afrikaanse taal maar dat was soms nog best wel lastig te verstaan. We gingen nog een keer richting de Tafelberg en daarna langs de mooie witte stranden die erg intrek zijn bij de hollywoodsterren. Ze waren inderdaad wel mooi, maar wat hier nou zo bijzonder aan is in vergelijking met een ander strand snapte wij niet. Het was wel erg koud! En het water ook, dus geen bikini’s op het strand! Daarna gingen we naar Waterfront, hier hebben we lekkere snoek gegeten en Anneke op de boot naar Robbeneiland gezet. Wij zijn even lekker wezen shoppen in waterfront, wat een zeer mooi winkelcentrum is. Hier hebben we even Afrikaans internet gekocht, zodat we jullie elke avond op de hoogte zouden kunnen houdenJ en dit geldt ookweer niet voor Lesotho en Swaziland.

Toen hebben we de busroute nog een keer gedaan:D maar nu wel in het Afrikaans, waarbij we erachter kwamen dat in de Nederlandse vertaling toch wel stukken weg waren gelaten. We wilden nog wat dingen doen, maar deze waren helaas al gesloten. Daardoor was de route met uitzichten op de bergen en stranden niet minder leuk! De green market square hebben we dus uiteindelijk niet meer gedaan. De zon kwam al een beetje door, maar het was nog steeds wel koud en voornamelijk veel wind boven op de bus.

Bij waterfront hebben we Anneke weer bij de boot opgepikt, die vond het Robbeneiland erg leuk en interessant om te zien. Hierna hebben we heerlijk aan de haven buiten onder een warmtelamp gegeten. Robert wilde gelijk alles proberen dus hij heeft een mixed grill op met wildzwijn, struisvogelbiefstuk, springbok, gnoe en krokodillenvlees op. En dit was gewoon allemaal erg lekker!

Nu lekker ons bedje in, want we worden morgen om 8 uur opgehaald met de bus om kaap de goede hoop te bezoeken, hierna gaan we nog mooie bustocht langs de kust maken en gaan we nog wijnproeven in stellenbosch.

Hannah

Dit ziet er veel lekkerder uit dan het voer wat ik van kakka en mama krijg. Kakka is zelfs een beetje jaloers bij het zien van die schotel met vlees. Jullie krijgen ook de groetjes van mijn kakka en mama en natuurlijk van jullie Nijn waar ik iedere dag even mee mag kroelen.
Hannah

Dorien en Jan Robbert

Hallo lieve Marjo, Robert en mama,

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Gaaf dat mama naar Robbeneiland is geweest, lijkt mij ook erg interessant!
Hier gaat alles goed hoor! Gisteren zijn we gezellig naar de efteling geweest. Ik heb het daar nog nooit zo druk gezien, maar het was erg gezellig. Ik heb mijn grenzen verlegd, want ik ben overal in geweest!!!

Ik hoop dat jullie nog meer leuke dingen gaan doen en JR en ik houden precies bij wat jullie allemaal doen!

Groetjes Jan Robbert en Dorientje

Leo Edwin Rian

Hoi lijkt me erg keuk z'n dag in Kaapstad jammer dat de tijd dan zo snel gaat.
Nou dat eten ziet er goed uit! Ik wist niet dat er zoveel variatie's zijn op mixed grill, krokodillenvlees! heel bijzonder. groetjes ons