Zuid-Afrika reisblog van Robert en Marjolein

Kaap de goede hoop/zeehonden/walvissen/struisvogels/pinguins

Vandaag tja ik weet gewoon echt niet waar we moeten beginnen. We hebben zoveel gedaan en zo gigantisch veel gezien! En hele erge mooie dingen gezien! Als we er over nadenken dan worden we echt stil van alle mooie dingen die we vandaag hebben mogen zien.

We gingen vanochtend vroeg weg naar houtbaai. Onderweg hebben we een paar zebra´s gezien op afstand in een rijdende bus. Bij houtbaai gingen we een robbentocht doen. We hebben hier gigantisch veel zeehonden en leeuwen gezien. Ik ga niet bij elk verhaal vertellen hoe mooi het was, maar het was mooi! Zie een kleine selectie van onze foto´s in het album.

Hierna een mooie bustocht gedaan met geweldige uitzichten! Via Chapman´s peak route naar Kaap de Goede Hoop. Hier zijn we eerst naar de vuurtoren gewandeld voor weer meer mooie uitzichten. Hier hebben we voor het eerst een glimp op kunnen vangen van een walvis. Toen hebben we een wandeling helemaal naar beneden naar het zuidwestelijkste puntje van Zuid-Afrika gedaan, we kwamen langs mooie kliffen, met een mega wit strand en uitzicht op de blauwe oceaan! Schitterend! Beneden aangekomen stonden er struisvogels langs de oceaankust en een soort van springbokken in de bergen.

We gingen verder rijden richting eindpunt simon’s town aan de kust van false baai. Hier hebben we ook zeker veel uitzichten en baai’s met mooie stranden en rotsen etc. gezien. Teveel om nog na te kunnen vertellen! Hier zagen we overal wel walvissen, de ene keer beter dan de andere keer. Soms stopte we met de bus voor een fotoshoot. Bij bouldersbeach hebben we naar de pinguïns gekeken wat zeker een erg leuk gezicht was. Toen we al bijna naar de bus terug moesten zagen we meeuwen wat raar doen. Hier was een zeehond bezig met een pinguïn in stukken te slaan om hem op te eten. We hebben erg duidelijke foto’s, ze zijn spectaculair maar niet smakelijk! Op de achtergrond van deze zeehond vond een walvis het leuk om even een aantal keren in de lucht te springen en op zijn rug te landen. Echt gigantisch mooi! En dit heeft veel ontzettend mooie plaatjes opgeleverd! In de bus was iedereen ontzettend jaloers op onze foto’s dat wij dit hadden gezien. Nog een stukje verder rijdend zagen we nog een walvis ditzelfde doen alleen niemand van de groep kreeg deze mooi op een plaatje te pakken.

Terug bij het hotel zijn we wel een beetje moe, het lijkt wel of we een aantal dagen weg zijn geweest maar we hebben dit allemaal in 1 dag gedaan. We wilden uit eten in de buurt, maar na wat rondwandelen werden we lastig gevallen. Marjolein raakte in paniek, maar niemand vond dit echt fijn dus besloten we maar bij het hotel te gaan eten. Toen zagen we vlak voor het hotel de KFC dus toch daar even eten gehaald en in het hotel opgegeten zodat we niet in het donker hoeven te lopen.

Morgen rijden we 560km naar Plettenbergbay en moeten om half 8 al met de bus weg. Stellenbosch en het wijnproeven is vandaag overgeslagen, omdat we te weinig tijd hadden vandaag. Dus morgen nog even Stellenbosch en het wijnproeven doen we in Oudtshoorn.

Klik hieronder voor de route van deze dag

kaap de goede hoop

Leo Edwin Rian

zooo wat een geweldige dag vandaag!
Ik zag die foto's en ik dacht, nou zijn die van Robbert en Marjolein? Ja dat moet wel want dat was gisteren ook op deze plaats. Echt echt geweldig, en dat wijn proeven nou dat komt dan morgen wel! Niet dronken worden hoor anders worden de foto's zo wazig.
Groetjes ons en geniet er maar van. xxx

Brian en Hélène

Hey we hebben net alles bijgelezen, het ziet er allemaal heel mooi uit. En wat leuk dat jullie zoveel dieren zien. Wij zitten in de hoofdstad van Litouwen en het is hier ook leuk. We moeten zo verder rijden omdat de city camping gesloten wordt precies vandaag..

Veel plezier nog en we proberen jullie zoveel mogelijk te volgen:)

Groetjes, Brian en Hélène