Zuid-Afrika reisblog van Robert en Marjolein

Walvissen Township Bunjee tsitsikamma

Tja wat een dag was dit weer. We zijn nu in de bus op weg naar de Lodge waar we gister ook hebben overnacht. Een gigantisch mooie lodge, de kamers lijken wel bruidsuites zo groot en zo mooi! Zwembad, manage, tennisbaan, volleybal baan en een uitzicht!!! Je kan daar rondjes lopen door de tuin waar allerlei mooie bloemen en vogelsoorten in alle kleuren zijn te vinden. Het lijkt wel een sprookje! Vanochtend hebben we daar in de zon op het terras met uitzicht op de bergen ontbeten.

Daarna zijn we vertrokken naar de walvistocht. Dit gingen we doen op een grote speedboot, je werd van het strand afgevuurd de zee op. Daar hebben we heel veel walvissen gezien, maar heel erg dichtbij. Daar sta je dan in een bootje op de oceaan naast een gigantisch grote walvis een meter van je vandaan. Dan gaat hij weer onder en komt hij weer boven en dan spuit hij om lucht te happen! Echt dat vinden we nog steeds een heel mooi geluid. Na nog een stukje rond gespeed te hebben op het water kwamen we weer bij zeehonden aan. Niet een paar... nee duizenden!(marjolein overdrijft altijd en die zei dat het er honderden waren maar robert weet zeker dat het er duizenden waren dus er is niets aan overdreven!+/- 4000) Groepjes in het water te dopperen, andere waren aan het zwemmen of op de rotsen aan het luieren. Zoveel zeehonden hebben we nog nooit gezien, zelfs de vorige keer niet eens! We moesten weer terug aan wal en dat was echt spectaculair, de boot ging eerst stilliggen om vervolgend zo hard als hij kon door de golven het strand op te sjezen, waar we snel tot stilstand kwamen! Gaaf!

Na de walvissentocht hebben we een township bezocht, dit was erg indrukwekkend om te zien. In de township was ook een gesponsorrede pre-school, een kleuterschool. De hele kleuterschool was uitgelopen om voor ons te zingen, en na het zingen van de kinderen moesten wij terugzingen. Alle krotjes in de township gaan vervangen worden door 'Mandela huisjes' welke stromend water en een toilet hebben. De krotjes nu hadden al elektriciteit maar er waren maar 5 punten in de hele township met water.

Hierna reden we verder naar de hoogste bungeejumpbrug ter wereld! En ja hoor Robert en John wilden dat wel even uitproberen! Anneke werd al misselijk bij het idee dat haar schoonzoon dat ging proberen, marjolein had ookwel de kriebels, maar robert die deed dat gewoon even!

Robert vond het heel erg gaaf, de vrije val is een beetje eng tot je voelt dat je aan het elastiek hangt en vanaf dat punt alleen maar genieten! En dat kon je ookwel zien van zijn gezicht! We hebben er veel foto's van en zelfs een dvd!

Na het springen zijn we door gereden naar tsitsikamma national park. Hierhebben we een wandeling gemaakt naar suspension bridge. De oceaan slaat hier met hele hoge golven wild op de rotsen en spuit dan meters hoog de lucht in! De wandeling is aangelegd met loopplanken en trappetjes door oerwoud heen, mooie bomen en mooie uitzichten op de kust. En dan natuurlijk de wiebel brug waar robert natuurlijk probeert zoveel mogelijk beweging in te krijgen!

Nu rijden we weer terug en we rijden net over de brug heen waar Robert vanaf gesprongen is, de buschauffeur stopt nog even, ongelooflijk dat je hier vanaf springt! Helaas zal het zo wel weer te koud geworden zijn om een duik in het zwembad te nemen,dus dan nemen we maar even een lekker bad, waarna we weer een heerlijk 3 gangendiner zullen krijgen. Morgen gaan we hier weer weg, richting oudtshoorn, we gaan een stukje met een trein door de mooie bergpassen, ook zullen we de grote touringcar verruilen voor minibusjes om nog een mooie bergpas te kunnen zien. Het is echt teveel voor op 1 dag maar wel gigantisch mooi!

Groetjes van ons!

Pa

En ik had nog zo gezegd: "Geen bommetje"
Leuk jullie verhalen te lezen, ook de groeten van oma die het allemaal op de voet thuis via internet volgt.
Groetjes,
Pa

Leo Rian

hoi hoi
oooo men die bungeejump!!! ja toch wel stoer, maar ben blij dat je het leuk vondt! En ook blij dat het elastiek niet gebroken is!!!
Verder ook een gewelige dag, kan haast niet geloven dat er dieren te zien zijn.
fijne dag morgen.