Zuid-Afrika reisblog van Robert en Marjolein

Onderaan Swarteberg vlakbij oudtshoorn

Zo vandaag een vroege blog, omdat we ook nog even gaan genieten. Gister was een indrukwekkende dag en dat moet nog even op ons inwerken. Vanochtend moesten de koffers om 8 uur al buiten de kamers staan, waarna we nog even konden ontbijten. Deze mooie lodge moesten we helaas weer verlaten, niet wetend wat ons de komende nachten te wachten staat. We gingen met de bus naar een treintje toe waar we om 10 uur zouden vertrekken, dit was toch nog wel even haasten. Bij het treintje aangekomen kunnen we het niet echt een treintje noemen, maar het zijn wagons en ze rijden op een spoor dus ja.. Erg gammel en er kwam een stink lucht uit het treintje. We zouden mooie uitzichten gaan zien en dat viel allemaal ookwel erg tegen, het waren heuvels geen bergen en het was opzich wel mooi maar we zijn gewoon te veel verwend. Dus onze groep werd heel erg melig tijdens deze reis, dus het was wel gezellig maar wel erg saai. Robert had erg veel last van in het treintje zitten, we konden vanmiddag met busjes nog de swartebergpass op rijden, maar die hebben we daarvoor laten schieten. Het was vandaag bewolkt met soms wat regen, we hadden enthousiast onze driekwarts broeken aangedaan maar we hebben het gewoon koud! We hebben geluncht bij een lokaal bevolkingsrestaurantje was wel erg apart. Hierna is een deel van de groep, waaronder Anneke naar de swartebergpass gegaan. Wij zijn doorgereden naar de volgende lodge.

Deze lodge ligt onderaan de voet van swarteberg en is zeker heel erg mooi! De uitzichten maar ook de lodge zelf. We zitten nu in een huiskamertje bij een brandend openhaard, te bloggen en te lezen. Zo straks nog even in bad op de erg luxe kamer met schitterend uitzicht! De zon komt een beetje door dus misschien nog even een duik in het zwembadje nemen, voor dat we gaan opwarmen in bad want voor echt zwemmen is het wel iets te koud.

Leo Rian

Jammer dat vandaag een beetje tegen viel, morgen beter. Nog even over gisteren ik denk zeker dat de school en het eten bij het lokale restaurant erg indrukwekkend waren.
Doei doei.