Zuid-Afrika reisblog van Robert en Marjolein

Graaf Reinnet/ vallei der verlatenheid

Vanochtend om half 7 ontbeten en vroeg vertrokken. Kennis gemaakt met onze nieuwe buschauffeur die de rest van de reis bij ons zal blijven als het goed is tenminste. Vandaag weer een busrit richting Graaf Reinnet. Hier zullen we 1 nachtje overnachten.

Vanmiddag in Graaf Reinnet rondgewandeld, maar dat stelde weinig voor. Om 4 uur gingen we een wandeling maken naar uitzicht punt van de vallei der verlatenheid. We moesten nog even wachten en hebben met onze voeten in het zwembad gezeten in het zonnetje, maar het water is zo koud dat hou je echt niet lang vol!Laat staan zwemmen.

De korte wandeling naar het uitzicht punt was heel erg mooi! Hier hebben we naar de zonsondergang gekeken met een glaasje wijn. Dit was het ultieme vakantie gevoel!!! We zijn nu terug bij de chalets en om half 8 gaan we eten. De etenstijden zijn hier heel wisselend en raar. De ene keer zitten we nog vol van de vorige maaltijd de andere keer hebben we best trek. Vanavond staat er Springbokboutje met bobotie op het menu. Geen lange blog, maar voorlopig even de laatste we rijden morgen naar lesotho waar geen mobiel bereik is en zelfs alleen maar stroom tussen 17-22uur. ’s Avonds warm blijven met een drankje bij een vuurtje. Dus dat wordt zaklampen gereed houden want het schijnt heel erg donker te zijn! Wel ontzettend mooi om sterren te kijken dus we zijn benieuwd.

Ps foto’s komen na lesotho misschien of thuis moet toch iets verrassing zijn!