Zuid-Afrika reisblog van Robert en Marjolein

busreis naar drakensbergen en Golden gate national park

Gisteravond hebben we een steak met een gepofte aardappel, iets van rijst wat meer op deeg leek en gesmoorde kool met lekkere kruiden gegeten. Het kampvuur was bezet door de meisjesschool uit Wales die hier voor de pabo stage liepen. Gelukkig heeft onze gids een andere vuurkorf geregeld. We werden erg melig van de rare pabo studenten en hoe erg hun spelletjes ook waren in de loop van de avond gingen we zelfs nadoen! Omdat we nog zolang van de bar gebruik maakten bleef de stroom, het licht en de muziek tot 11 uur aan ipv tot 10 uur. Dit was juist wel jammer omdat het vuur veel leuker is in het echte donker. Genietend van de sterren konden we weer in het pikkedonker weer terug naar de huisjes. Bij Anneke zat een grote spin op de deur die Robert toch maar even heeft doodgemaakt, bij ons huisje aangekomen ging Robert naar het toilet en zei dat Marjolein niet mocht binnenkomen… wat doet ze.. ze gaat toch kijken… een mega grote spin liep over het plafond(waarvan we hier niet zeker waren of hij giftig zou zijn!) Robert heeft hem dood kunnen maken, toch wel fijn zo’n stoere vent aan je zijde:D Voor het slapen gaan de hele kamer toch maar even uitgespit op ander gedierte. Dit was gelukkig niet het geval, maar toch vonden we het allebei wel beetje eng.

’s Ochtends zaten we om 7 uur alweer aan het ontbijt. Hierna kregen we weer een lekkere afrikaanse massage op de 10 km off road weg terwijl we onze route vervolgen om Lesotho weer te verlaten. Hier weer paspoort controle en al het formulierwerk maar we zijn weer in Zuid- Afrika aangekomen waar we weer gewoon internet en telefoonbereik hebben! We zullen in Swaziland verder op in de reis weer geen bereik hebben. Nu zijn we op weg naar drakensbergen in Royal national park waar onze gids vanavond een heerlijke braai(barbecue) voor ons gaat bereiden.

De lunch was even een broodje halen bij de spar, omdat we wat vertragingen hadden opgelopen tijdens weg werkzaamheden. Ondertussen hebben we de helft van onze reis gehad op 2700km. Dus we gaan echt aan het einde beginnen, maar we gaan het leukste nog zien de big five! We zijn gestopt bij een leuk souvenirdorpje. We rijden door Golden gate nationalpark wat weer mooie bergen en rotspartijen zijn die er weer anders uitzien. Hier hebben we ook heel veel zebra’s gezien.

We zitten nu in een chaletje, wat echt wel een chalet te noemen is. Een kamer zo groot als een balzaal en met z’n drieën hebben we een drie slaapkamers(1 over dus) een grote keuken en zitkamer.

Het is echt een vakantiepark met verwarmd zwembad ,koud zwembad ,squashbaan. Echt allemaal hartstikke leuk helaas hebben we er niet zo heel veel tijd voor. Morgen gaan we om 7 uur alweer ontbijten, want we gaan morgen een wandeling maken onder het amfitheater van de drakensbergen. Hier kunnen we niet te laat mee starten, omdat het anders te warm wordt ’s Middags kunnen we even uitpuffen in het zwembad.

De gids heeft een heerlijke braai voor ons gemaakt, het was veelste veel en we stonden er versteld van in welk tempo ze het had voorbereid. Ze zijn hier erg van de shotjes en die gingen er hard doorheen naast de wijn en andere drank die we hadden ingeslagen. Het was vandaag weer mooi weer met zon en 25-30 graden (volgens internet, dus dan moet het wel waar zijn :D)