Zuid-Afrika reisblog van Robert en Marjolein

Royal Natal National Park

Vandaag zitten we, net als gisteren, op een vakantie park vlak bij Drakensbergen. Vanochtend was er om 7 uur ontbijt en we hadden keuze uit bruin of wit brood, geroosterd of niet, daarnaast waren er eieren gebakken en lag er spek klaar. Als je dat lekker vond kon je ook kiezen voor een spiegelei welke dan direct voor je klaar wordt gemaakt. Naast al dit lekkers was er yoghurt en sinasappelsap, misschien was er nog wel meer maar dit was zo’n beetje ons onbijt J

Na het ontbijt vertrokken we om 10 voor 8 met de bus naar Royal Natal National park. In dit park hebben we een wandeling gemaakt een stukje de berg op. je kon een aantal stukjes lopen naar / langs het beekje, naar een waterval, naar een stukje bos en naar een andere waterval. Wij besloten dat het wel leuk was om de route langs het beekje te lopen. We dachten dat de bordjes die we moesten volgen de naam van het beekje hadden, maar toen we eenmaal enthousiast bij het beekje kwamen over stenen er langs en doorheen geklauterd waren, liep het pad na een kilometer toch uiteindelijk dood. We hebben besloten toch maar terug te gaan en weer richting de groep te lopen(die ondertussen wel de andere route hadden genomen), welke we vrij snel weer ingehaald hadden... De berg op was in de warme zuid-afrikaanse zon en dit was lekker warm, combineer dit met een vrij stijl heuveltje en we bedachten al snel dat 1.8 liter met zijn 2tjes best wel eens krap kon worden. We zijn met de groep naar de Tiger Falls gelopen, dit klinkt heel stoer maar omdat het hier in de lente niet regent, en de eerste zomer-regen nog niet gevallen was stonden de Tiger Falls droog. Marjolein en Robert zijn vervolgens terug gelopen naar de Gudu Bush waar ook nog een waterval zou zijn, de Gudu Falls. De Gudu Bush was echt waanzinnig mooi en door de hoge bomen was de schaduw een welkome afkoel plaats, we zijn erg blij dat we hier niet in de zomer zijn het was nu 30 graden maar in de zomer kan het snel 40 worden. Het rondje naar de Gudu Falls hebben we niet meer gelopen omdat de bus om 12 uur weer zou vertrekken richting het vakantie park, we waren zonder de falls pas om 12:05 weer bij de bus. Van een paar andere Nederlanders die we tegen kwamen hoorden we dat het naar de Gudu Falls toch nog een aardige klim zou worden, waar het weer af en toe leek of het pad verdwenen zou zijn. De Gudu Falls wandeling komt op ons lijstje voor als we hier ooit nog terug komen. Vlak bij de bus hebben we nog een groepje bavianen gezien. Gelukkig waren we niet de laatste, de andere groep was na de Tiger Falls naar beneden gelopen maar dit was ook nog een aardig stukje, om 12:30 zaten we in de bus terug.

Op het vakantie park hebben we de restje van braai van gisteren gegeten op vers brood, lekker! Na het eten hebben we de zwemkleren aangedaan en hebben we een duik genomen in het verwarmde zwembad, de kleur van het water van het onverwarmde zwembad zag er niet heel fris uit… het verwarmde zwembad was lekker en de zon scheen ook nog heerlijk. We zijn net terug van het zwemmen en gaan zodadelijk weer eten, Helma (de reisleidster) gaat weer voor ons koken of braaien, we weten nog niet wat we te eten krijgen. Morgen vertrekken we weer richting Sint Lucia waar we de verjaardag van Marjolein en Anneke gaan vieren. Overmorgen gaan we op een “Game Drive” om wilde dieren te zien, maar daarover later meer.

Pa

Van Harte Gefeliciteerd met jullie verjaardagen en maak er een hele mooie dag van.
Groetjes,
pa

Rob, Tanja, Noella en Robin

Lieve Anneke en Marjolein,

Gefeliciteerd met jullie verjaardag. Een hele bijzondere dit jaar, in het verre Zuid-Afrika.
Zo te lezen genieten jullie enorm van de vakantie en zien jullie heel veel mooie dingen.
Wij wensen jullie een hele fijne dag.

Tot snel
Groetjes,
Rob, Tanja, Noella en Robin.

Pa en ma

Lieve Anneke,

van harte gefeliciteerd met deze 45e verjaardag.
Heel veel liefs en een goede reis terug.

Pa en ma

Opa en oma

Lieve Marjolein en Robert,

Marjolein ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Robert ook een fijne vrolijke dag gewenst.
Veel liefs en tot gauw

Opa en oma