Zuid-Afrika reisblog van Robert en Marjolein

Verjaardag in afrika

Happy Birthday!

Vandaag een lange reisdag van 560km! En de verjaardag van Marjolein en Anneke.

Bij het ontbijt werden we gefeliciteerd door de hele groep. Even lekker ontbeten en toen moesten we weer de bus in. We zijn om 8 uur vertrokken uit drakensbergen en zullen via het voetbalstadion in durban naar st Lucia rijden waar we rond 16 uur aanzullen komen.

In de bus werd 2 maal voor ons gezongen! Tijdens de koffiestop hebben we lekkere cakejes gekocht om te trakteren. Daarna zijn we langs het voetbalstadion in durban gereden, waar de wereldkampioenschappen gespeeld zijn. Onze gids heeft veel meegemaakt tijdens deze kampioenschappen, zo hoorde we er heel veel gedaan wordt om onze spelers bitterballen te kunnen gevenJ en dat de bavariajurkjes verkocht zijn aan oude dames die ze geweldig vonden, maar deze jurkjes zijn alleen te dragen door jonge dames dus de buschauffeur die deze dames de jurken zag aan doen in zijn bus heeft zich rot gelachen.

Daarna een snelle stop, hebben we even een hamburgertje gekocht en we hadden nog broodjes over en ook aardbeien, de gids had nog suiker over van de barbeque van de afgelopen dagen , dus ook nog lekker broodje met aardbeien en suiker. We komen bijna aan in st Lucia, waar we in appartementen zullen overnachten. We hadden van te voren gezocht op locatie en plaatsnaam voor informatie van de accommodaties, deze hadden we iets anders gevonden dan waar we echt naar toe gaan dus blijft een verrassing.

Morgen gaan we een game drive maken, deze begint om 6 uur tot 16 uur. Dus een lange en vroege dag, maar het zal hopelijk geweldig worden.

Overmorgen gaan we een boottocht maken, waar we nijlpaarden en krokodillen gaan zien. Voor deze tocht moeten we om half 6 al weg! Tot 8 uur en daarna kunnen we in ons hotel de koffers weer pakken, want dan zullen we richting Swaziland rijden. In Swaziland zullen we weer geen mobiel en internetbereik hebben! We zullen hier 2 nachten overnachten in originele Beehives

Vanavond gaan we lekker eten bij de Griek in st Lucia, waar het een groot feest gaat worden. Er komt ook een andere groep waar ook een jarige is. En onze gids gaat een eigen toerbedrijf starten en de eerste bus is gekocht, haar compagnon zal bij de andere groep zitten, dus ook voor haar een groot feest.

We weten niet of we de komende dagen echt tijd zullen hebben om te bloggen, maar we gaan het proberen!

Bij deze ook bedankt voor alle lieve felicitaties, per mail/blog/sms en het lieve kaartje!

de erhardtjes

hoi daar,
Als eerste hieperdepiep hoera!!!!!!
Wat een heerlijke verhalen en wat maken jullie lekker veel mee!!!
Supergaaf om zo'n zebra familie te ontmoeten,je moet wat als je familie niet op je verjaardag kan zijn.....
Fijn verder genieten we nemen een lekker wijntje op jou Marjolein xxx

Brian en Hélène

Hey,

Nogmaals van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We zijn net weer helemaal bijgelezen, en vinden het erg leuk. Spannend van die spinnen hebben jullie nog foto's? Of was het te donker? We vinden de foto's erg leuk.

Wij zijn nu in Warschau waar het een grote verkeerschaos is..

Nog veel plezier!

Liefs,

Brian en Hélène

Monica

Hoi marjolein,
Van harte gefeliciteerd , dit is een verjaardag om nooit meer te vergeten!
Fijne vakantie!
Groetjes,
Monica (collega)

nora

Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardagen. Zo zou elke verjaardag er uit moeten zien!
groeten,
Nora(collega)

Leo Rian

Hoi hoi hoi,
We hopen dat het eten bij de griek gezellig en lekker was. Ben erg benieuwd naar de dag die jullie vandaag zullen hebben, pas op voor krikodillen, ze bijten zo in je billlen! Veel plezier xxx